information

Hopptränat Camomill ikväll. Eller det blev inte så mycket hoppning. Lite mer lydnad och lösgjordhet, hon var ganska så stark i högervarvet. Men det tror jag dock handlar om hennes vargtand, så hoppas att Carolina (vetrinären) är frisk snart så hon kan raspa hennes tänder. :)
Eftersom de flesta som läser min blogg är intresserad av hästar får ni gärna säga till om jag ska skriva mer om mina träningar m.m. :)
Men vi hoppade iallafall en kombination med ett galoppsprång mellan sedan vidare på en böjd båge två galoppsprång till ett räcke. På ena långsidan hade jag fyra upphöjda bommar med en meter emellan. På stor häst brukar man ha ca. 110-120 cm mellan. Men eftersom jag vill träna på att få upp hennes ben i traven (man tränar ett bra steg som är ett + i dressyren) så kortade jag lite.




Lite markarbete som vi hade i vintras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0