gymnasievalet

Idag har jag paniiik, i skolan kom SYV och pratade med oss om ansökningsblanketten till gymnasiet. Och jag tycker att det är jättesvårt. Det blir antingen strömsholm, teknik eller handel.
Strömsholm har ju allting det jag vill göra, men nackdelen där att jag inte kan tävla någonting på helgerna...
Teknik verkar skitkul! men där är det matten som jag oroar mig för.
Handel verkar nog passa mig mest, sjukt slappt! ;p men man får ju inte direkt någon bra utbildning, och vissa säger att det är den sämsta linjen, men jag vet inte?
Så jäkla svårt! Vad ska ni välja?


Kommentarer
Postat av: Emma

Om du vill läsa häst men ändå kunna tävla på helgerna så är Tenhult jättebra. Vi har verkligen jätteroligt:D

2010-01-16 @ 12:06:19
Postat av: Kajsa

Teknik ska du gå Becca! Det är asbra verkligen :)

Puss

2010-01-16 @ 14:13:04
URL: http://kajsee.blogg.se/
Postat av: madeline f

tänk på hur mycket du orkar plugga under de tre kommande åren och vad du får ut av allting. Är det något inom teknik, design, eller typ civil ingenjör eller liknande som du vill göra så ska du helt klart gå teknik.



Handel är en linje som man får välja till massa kurser för att få ut det maximala. men det är en skööön linje ;)



Vill du gå något där emellan så gå samhäll. där får du allt serverat och du behöver inte lägga till några kurser för att vara behörig till högskolor tidigare.



:)

2010-02-18 @ 00:17:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0